Ajankohtaista

Ilmoittautuminen 28.4. pidettäville Cheer-leireille käynnissä! Leirejä on 3:

7-9 -vuotiaat, 10-14 -vuotiaat, sekä yli 15 -vuotiaat. Ilmoittautumisohjeet "Lapset ja nuoret" -osiossa: Ajankohtaista


Kevätkauden 2018 kortit ostettavissa jäsenpalvelussa!

Kaudella 2017 - 2018 maksuvälineinä meillä käy käteinen, Eazybreak -mobiiliseteli, Smartumin liikunta- tai kulttuurisetelit, Smartum Saldo sekä Smartum Saldo -verkkomaksu, ePassi -verkkomaksu, PeeÄssän liikuntasetelit, Tyky-kuntosetelit, Ticket Mind&Body, Ticket Duo sekä Virikeseteli. Korteilla maksut vain toimistolla.
 

IINA-sali, Louhenkatu 5




Tuntikuvaukset

Kuormitustaso vihreä +  keltainen ++  punainen +++ Sininen erikoistunti Fuksia tanssillinen tunti

TIKKU-UKOT
Lihaskuntoa, sykettä ja kestävyyttä.
Kesto 55 min.

Ohjaajana Anne Eskelinen

KIINTEYTYS
Perusliikkeiden kautta koko kehoa muokkaava tunti. Vastusta säädellään eri välinein tai omalla kehon painolla harjoittelemalla. Tunti ei sisällä koreografioita ja on tehokas kuntotasosta riippumatta.
Kesto 60 min.
Ohjaajana Katja Saarivainio

KAHVAKUULA
Koko kehoa tasapuolisesti kuormittava kahvakuulatreeni, sisältäen lämmittelyn ja lyhyet venyttelyt.
Kesto 55 min.
Ohjaajana Suvi Rytkönen

KEHONHUOLTO
Kevyen lämmittelyn jälkeen venytellään lihasryhmiä ja huolletaan liikkuvuutta mm. niska-hartiaseudulla.
Kesto 25 min.
Ohjaajana Suvi Rytkönen

VENYTYS-RENTOUTUS
Rentoudutaan venytellen vaihtuvan ohjelman mukaan välillä koko vartalon lihakset läpikäyden, välillä keskittyen tiettyihin ongelma-alueihin. Lämmin vaatetus suositeltava. Ei sisäkenkiä. Tunnille pääsee myös 5 euron kertamaksulla.
Kesto 45 min
Ohjaajana Hanne Hyvärinen

BAILATINO jatko
Bailatino on tanssillinen liikuntamuoto, jonka perusajatuksena on tuoda ihmiset lähemmäksi latinalaista musiikkia ja latinalaista tanssia sekä latinalaiskulttuuria. Bailan tarkoituksena on poistaa musiikillisesta liikunnasta siihen helposti kohdistuvia suorituspaineita.
Bailatinossa ei vaadita tanssitekniikan osaamista, vaan tärkeämpää on luoda ilmapiiri, jossa liikkuja nauttii oman vartalonsa käytöstä omien resurssiensa mukaan sekä kokee oppimisen että onnistumisen riemua. Baila tunnilla rakennetaan lyhyitä koreografioita, joissa syketasot vaihtelevat.
Baila tunnin aikana nautitaan musiikista ja pidetään hauskaa yhdessä muun ryhmän kanssa. Kunto ja tanssitaito kohoaa melkein huomaamatta. Ikä, sukupuoli, kokemus- ja taitotaso eivät ole koskaan este tunneille osallistumiseen.
Kesto 50 min
Ohjaajana Heli Hyvärinen
Paikka Ulman nuorisoseuran isosali (Louhenkatu 9)

DANCECOMBO yli 16 v.
Vauhtia, herkkyyttä, haastetta ja tunnetta. Näitä elementtejä löytyy DanceCombo -tunneilta. Tunneilla tutustutaan erilaisiin tanssityyleihin, tehdään sarjoja eri tempoisiin ja tunnelmaltaan erilaisiin musiikkeihin. DanceCombossa pidetään hauskaa yhdessä tanssien ja liikkuen. Osallistujien omat toiveet ovat tärkeässä osassa. Tule mukaan ja anna eri genrejen viedä! Ryhmä esiintyy näytöksissämme.
Kesto 60 min.
Ohjaajana Venla Hirvonen

VATSA-PEPPU-REISI
Alakroppaa tehokkaasti muokkaava tunti erilaisia välineitä kuten steppilauta, kuminauhat sekä kehonpainoa käyttäen. Ei sisällä askelsarjoja.
Kesto 30 min.
Ohjaajana Katja Saarivainio

SELKÄ-KÄDET
Nimensä mukaisesti keskittyy yläkropan sekä keskikehon alueelle. Vastusta säädellään erilaisilla välineillä, kuten kuminauhoilla ja käsipainoilla. Tunti ei sisällä koreografioita ja on tehokas kuntotasosta riippumatta.
Kesto 30 min.
Ohjaajana Katja Saarivainio

WOIMA
Helpon alkulämmittelyn jälkeen teemme lihaskuntoharjoittelua oman kehonpainolla, sekä eri välineitä hyödyntäen. Lihaskuntoharjoittelu takaa hyvän ryhdin ja voimakkaat lihakset, joiden avulla pystyt kannattelemaan kehoasi ja niveliäsi oikeissa asennoissa. Näin vältyt kivuilta ja vaivoilta tai ajan myötä vähennät ehkä myös jo olemassa olevien vaivojen, kuten selkä-, niska- tai polvivaivojen oireita. Tunti sopii kaikenkuntoisille miehille ja naisille. Tunti ei sisällä hyppyjä. Lopuksi jäähdytellään ja venytellään treenattuja lihaksia.
Kesto 55 min.
Ohjaajana Tanja Särkelä

KORSETTI
Tunti on tehokas keskivartalotreeni. Tunti koostuu monipuolisista, keskivartaloa vahvistavista harjoitteista, jotka tehdään oman kehon painoa apuna käyttäen.  Lämmittelyn jälkeen keskitytään kehon ytimen, “coren” lihasten (selän lihakset, poikittainen vatsalihas, suora ja vinot vatsalihakset) harjoittamiseen. Core sopii naisille ja miehille. Ota mukaan oma jumppapatja, jalkineiden käyttö on vapaaehtoista.
Kesto 25 min.
Ohjaajana Tanja Särkelä

KEHONHUOLTO
Tunnilla huolletaan kehoa rauhallisen alkulämmittelyn jälkeen erilaisilla venytyksillä. Lopuksi rentoudutaan. Venyttely ennaltaehkäisee rasitusvammoja ja loukkaantumisia, nopeuttaa palautumista, vähentää kolotuksia ja jomotuksia sekä tekee liikkumisesta taloudellisempaa, sulavampaa ja miellyttävämpää. Lisäksi venyttely parantaa ryhtiä ja lihastasapainoa. Tunti sopii kaikille!
Kesto 25 min.
Ohjaajana Tanja Särkelä

ITÄMAINEN TANSSI
Tehokasta tanssin perustekniikkaa, alkeista alkaen, päästä varpaisiin. Tanssi parantaa ryhtiä, vahvistaa syviä pieniä lihaksia ja tuo liikkuvuutta koko kehoon. Tunneilla opitaan perusliikkeitä ja liikesarjoja menevän arabipopin ja tunnelmallisen oriental musiikin kera. Sopii kaiken kokoisille ihanaisille!
Kesto 90 min.
Ohjaajana Kirsi Siponen

TANSSILLINEN KUNTOMUOKKAUS
Vauhdikas, hauska ja hikinen tanssillinen tunti, joka sopii kaikille. Samalla kun kohotat kuntoa, lisäät liikkuvuutta, muokkaat muotoja ja poltat rasvaa tanssien. Pääset tutustumaan erilaisiin tanssityyleihin ja kulttuureihin musiikin avulla. Tänä keväänä mennään uutuutena mm. ysäriä, kasaria, Dance-Hall, Afro ja Bollywood -tanssityylejä. Tunnin lopussa venyttelyt.
Kesto 55 min.
Ohjaajana Susanna Kokkonen

IINA-TANVO (tanssillinen voimistelu)
Tanvo-tunti pohjautuu suomalaiseen naisvoimisteluun, jossa tärkeinä elementteinä ovat keskustalähtöisyys ja virtaavuus. Siinä yhdistyvät liikunnan lisäksi rytmisyys, luovuus, esteettisyys ja ilmaisullisuus. Tanssillinen voimistelu on kokonaisliikuntaa, joka hyödyntää monipuolisesti musiikin eri elementtejä ja koreografista osaamista. Se on laadukasta, taidokasta ja tavoitteellista toimintaa, jossa kehittyvät sekä harrastajan kunto että taidot, ja lisämausteena kehittyvät myös harrastajan itseilmaisu ja luovuus. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin harrastaneillekin.
Kesto 60 min.

Ohjaajana Lilli Härmä-Leinonen

 

 

PRIIMA-SEURASSA ON ILO LIIKKUA!