Ajankohtaista


HOXHOX!!
Tänään 30 min kehonhuolto/pilateskokeilu klo 18:45-19:15. ÄijäPilates-kurssin alku siirtyy tammikuulle! 

Kaudella 2017 - 2018 maksuvälineinä meillä käy käteinen, Eazybreak -mobiiliseteli, Smartumin liikunta- tai kulttuurisetelit, Smartum Saldo sekä Smartum Saldo -verkkomaksu, ePassi -verkkomaksu, PeeÄssän liikuntasetelit, Tyky-kuntosetelit, Ticket Mind&Body, Ticket Duo sekä Virikeseteli. Korteilla maksut vain toimistolla.

IINAn toimisto ja IINA-sali, Louhenkatu 5

Toimisto palvelee viikolla 39
ma-to klo 10-14.




Tuntikuvaukset

Kuormitustaso vihreä +  keltainen ++  punainen +++ Sininen erikoistunti Fuksia tanssillinen tunti

KUPSANKEIKKA vanhempi & lapsi
Vanhempi-muksujumppaa, jossa peruslihaskuntoliikkeitä yhdessä lapsen kanssa tai ilman. Lapsi toimii lisäpainona tai jumppaa mukana. Tunnilla mennään lapsen ehdoilla ja vanhempi itse on vastuussa lapsestaan. Mukana voi olla niin kaukaloikäinen vauva kuin isompikin lapsi.
Kesto 60 min.
Ohjaajana Anne Eskelinen

TIKKU-UKOT KESTÄVYYS
Lihaskuntoa, sykettä ja kestävyyttä.
Kesto 55 min.

Ohjaajana Anne Eskelinen

KIINTEYTYS
Perusliikkeiden kautta koko kehoa muokkaava tunti. Vastusta säädellään eri välinein tai omalla kehon painolla harjoittelemalla. Tunti ei sisällä koreografioita ja on tehokas kuntotasosta riippumatta.
Kesto 45 min.
Ohjaajana Katja Saarivainio

KAHVAKUULA
Koko kehoa tasapuolisesti kuormittava kahvakuulatreeni, sisältäen lämmittelyn ja lyhyet venyttelyt.
Kesto 55 min.
Ohjaajana Suvi Rytkönen

RÄÄKKI!
Puolen tunnin intensiivinen haaste kestävyysrajoille. Välineinä step-lauta, levypainot sekä oman kehon vastus.

Kesto 25 min.
Ohjaajana Suvi Rytkönen

KEHONHUOLTO
Kevyen lämmittelyn jälkeen venytellään lihasryhmiä ja huolletaan liikkuvuutta mm. niska-hartiaseudulla.
Kesto 25 min.
Ohjaajana Suvi Rytkönen

BAILATINO alkeet ja jatko
Bailatino on tanssillinen liikuntamuoto, jonka perusajatuksena on tuoda ihmiset lähemmäksi latinalaista musiikkia ja latinalaista tanssia sekä latinalaiskulttuuria. Bailan tarkoituksena on poistaa musiikillisesta liikunnasta siihen helposti kohdistuvia suorituspaineita.
Bailatinossa ei vaadita tanssitekniikan osaamista, vaan tärkeämpää on luoda ilmapiiri, jossa liikkuja nauttii oman vartalonsa käytöstä omien resurssiensa mukaan sekä kokee oppimisen että onnistumisen riemua. Baila tunnilla rakennetaan lyhyitä koreografioita, joissa syketasot vaihtelevat.
Baila tunnin aikana nautitaan musiikista ja pidetään hauskaa yhdessä muun ryhmän kanssa. Kunto ja tanssitaito kohoaa melkein huomaamatta. Ikä, sukupuoli, kokemus- ja taitotaso eivät ole koskaan este tunneille osallistumiseen.
Kesto 50 min
Ohjaajana Heli Hyvärinen
Paikka Ulman nuorisoseuran isosali (Louhenkatu 9)

LATIN RHYTHMS
Tervetuloa oppimaan latinalaisia tanssitaitoja ja nauttimaan Etelä-Amerikan rytmeistä. Opetan latinalaistansseja kilpatanssityyliin. Niihin kuuluvat: samba, cha cha, rumba, paso doble (jota emme varmaankaan tunneilla käy) ja jive (joka ei itse asiassa ole latinalaistanssi). Tanssitunnit ovat suunnattuja yli 16 vuotiaille. Kaikki ikärajan sallimat rohkeasti mukaan!
Kesto 60 min.
Ohjaajana Iivo Töysä

DANCECOMBO yli 16 v.
Vauhtia, herkkyyttä, haastetta ja tunnetta. Näitä elementtejä löytyy DanceCombo -tunneilta. Tunneilla tutustutaan erilaisiin tanssityyleihin, tehdään sarjoja eri tempoisiin ja tunnelmaltaan erilaisiin musiikkeihin. DanceCombossa pidetään hauskaa yhdessä tanssien ja liikkuen. Osallistujien omat toiveet ovat tärkeässä osassa. Tule mukaan ja anna eri genrejen viedä!
Kesto 60 min.
Ohjaajana Venla Hirvonen

VATSA-PEPPU-REISI
Alakroppaa tehokkaasti muokkaava tunti erilaisia välineitä kuten steppilauta, kuminauhat sekä kehonpainoa käyttäen. Ei sisällä askelsarjoja.
Kesto 30 min.
Ohjaajana Katja Saarivainio

SELKÄ-KÄDET
Nimensä mukaisesti keskittyy yläkropan sekä keskikehon alueelle. Vastusta säädellään erilaisilla välineillä, kuten kuminauhoilla ja käsipainoilla. Tunti ei sisällä koreografioita ja on tehokas kuntotasosta riippumatta.
Kesto 30 min.
Ohjaajana Katja Saarivainio

STEPPI
Koreografista askellusta steplaudalle mukaansatempaavan musiikin tahtiin. Sopii koreografisista askeltunneista pitäville!
Kesto 25 min.
Ohjaajana Katja Saarivainio

JOOGA
Kesto 60 min.
Ohjaajana Hillevi Kärkkäinen

PILATESkurssi jatko
Jatkoryhmä on suunnattu pilatesta jo aiemmin harjoitelleille. Pilates harjoittaa keskivartalon syviä lihaksia, parantaa liikkuvuutta ja kehonhallintaa sekä auttaa liikkumaan turvallisesti. Liikkeet ovat yksinkertaisia, mutta vaatimustasoltaan nousevia.
Ota mukaan oma jumppamatto ja mukava vaatetus, tunnilla ei tarvita sisäliikuntakenkiä.
Kurssille mahtuu 15 henkilöä.
Kesto 60 min.
Ohjaajana Katja Saarivainio

TIKKU-UKOT voima miehet
Helpon alkulämmittelyn jälkeen teemme lihaskuntoharjoittelua oman kehonpainolla, sekä eri välineitä hyödyntäen. Lihaskuntoharjoittelu takaa hyvän ryhdin ja voimakkaat lihakset, joiden avulla pystyt kannattelemaan kehoasi ja niveliäsi oikeissa asennoissa. Näin vältyt kivuilta ja vaivoilta tai ajan myötä vähennät ehkä myös jo olemassa olevien vaivojen, kuten selkä-, niska- tai polvivaivojen oireita. Tunti sopii kaikenkuntoisille miehille. Tunti ei sisällä hyppyjä. Lopuksi jäähdytellään ja venytellään treenattuja lihaksia.
Kesto 55 min.
Ohjaajana Tanja Särkelä

KORSETTI
Tunti on tehokas keskivartalotreeni. Tunti koostuu monipuolisista, keskivartaloa vahvistavista harjoitteista, jotka tehdään oman kehon painoa apuna käyttäen.  Lämmittelyn jälkeen keskitytään kehon ytimen, “coren” lihasten (selän lihakset, poikittainen vatsalihas, suora ja vinot vatsalihakset) harjoittamiseen. Core sopii naisille ja miehille. Ota mukaan oma jumppapatja, jalkineiden käyttö on vapaaehtoista.
Kesto 25 min.
Ohjaajana Tanja Särkelä

KEHONHUOLTO
Tunnilla huolletaan kehoa rauhallisen alkulämmittelyn jälkeen erilaisilla venytyksillä. Lopuksi rentoudutaan. Venyttely ennaltaehkäisee rasitusvammoja ja loukkaantumisia, nopeuttaa palautumista, vähentää kolotuksia ja jomotuksia sekä tekee liikkumisesta taloudellisempaa, sulavampaa ja miellyttävämpää. Lisäksi venyttely parantaa ryhtiä ja lihastasapainoa. Tunti sopii kaikille!
Kesto 25 min.
Ohjaajana Tanja Särkelä

ITÄMAINEN TANSSI
Perusliikkeitä (ympyrät, kahdeksikot, aksentit, askellukset) ja liikesarjoja monipuolisen orientalmusiikin siivittämänä. Erittäin hyvä liikuntamuoto päästä varpaisiin kaikenlaisille naisille.
Kesto 90 min.
Ohjaajana Kirsi Siponen

MULTIDANCE
Vauhdikas, hauska ja hikinen tanssillinen tunti, joka sopii kaikille. Samalla kun kohotat kuntoa, lisäät liikkuvuutta, muokkaat muotoja ja poltat rasvaa tanssien. Pääset tutustumaan erilaisiin tanssityyleihin ja kulttuureihin musiikin avulla. Tänä syksynä mennään uutuutena mm. DanceHall, Afrobeats ja Bollywood -tanssityylejä. Tunnin lopussa venyttelyt.
Kesto 45 min.
Ohjaajana Susanna Kokkonen

RASVANPOLTTO
Omankehonpainoilla ja mm. kahvakuulalla tapahtuvaa harjoittelua jonka fokus on rasvanpoltossa.
Sopii kaiken ikäisille ja tasoisille liikkujille.
Kesto 45 min.
Ohjaajana Jaana Keränen

IINA-TANVO (tanssillinen voimistelu)
Tanvo-tunti pohjautuu suomalaiseen naisvoimisteluun, jossa tärkeinä elementteinä ovat keskustalähtöisyys ja virtaavuus. Siinä yhdistyvät liikunnan lisäksi rytmisyys, luovuus, esteettisyys ja ilmaisullisuus. Tanssillinen voimistelu on kokonaisliikuntaa, joka hyödyntää monipuolisesti musiikin eri elementtejä ja koreografista osaamista. Se on laadukasta, taidokasta ja tavoitteellista toimintaa, jossa kehittyvät sekä harrastajan kunto että taidot, ja lisämausteena kehittyvät myös harrastajan itseilmaisu ja luovuus. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin harrastaneillekin.
Kesto 60 min.

Ohjaajana Lilli Härmä-Leinonen

 

 

PRIIMA-SEURASSA ON ILO LIIKKUA!